sportcom.lt
Batuto nauda sveikatai

Batuto nauda sveikatai

Šokinėjimas ant batuto yra bene geriausias sportavimo būdas.
Visų pirma, tai labai lengvas būdas sportuoti, tereikia tik atsistoti ant batuto ir bent truputį pajudėti. Ir pradėjus nepajusite, kaip prabėgs 10-15 minučių. Žinoma, geriau pašokinėti aukščiau, tada sportavimas bus efektyvesnis, ir jūs gausite didesnę naudą. Šokinėjant organizmas patiria sunkio jėgą (G-forces), kuri matuojama G. Nepakėlus kojų nuo batuto, patiriama apie 1•5 G. Vos pašokus nuo paviršiaus patiriama apie 2 G.
Šokinėjimas ant batuto turi plačia naudą sveikatai, nes šokinėjant dirba beveik visi kūno raumenys, taip pat yra apkraunami kaulai ir dėl to jie tampa stipresni. Todėl batutas yra viena geriausių kaulų stiprinimo priemonių. Beje, yra atvejų, kai šokinėjant ant batuto išgydoma osteoporozė (išretėję kaulai). Batutas sumažina krūvį sąnariams, teigiama, kad sąnariai gauna tik 1/8 krūvio.
Batutą naudoja NASA astronautai
Batutą naudoja NASA astronautai, kuriems po buvimo kosmoso erdvėje sumažėja kaulų tankis ir dėl to po tokios kelionės reabilitacijos metu naudojamas batutas. Beje, NASA astronautai, kosmose praleidę vos 2 savaites gali prarasti iki 15% raumenų ir kaulų masės. Priminsiu, kad kosmose žmogaus neveikia gravitacinės/traukos jėgos.
Raumenų ir kaulų masė sparčiai mažėja ir žmonėms, kurie pastoviai guli lovoje, mažai juda.
NASA tyrimai rodo, kad palyginus su bėgimu ant bėgimo takelio, deguonies pasisavinimas pagerėja dvigubai. Taipogi jie teigia, kad šokinėjimas ant batuto yra pats efektyviausias sportavimo būdas.
Limfos cirkuliacija
Šokinėjimas ant batuto pagerina limfos cirkuliaciją. Gera limfos cirkuliacija yra svarbi geros sveikatos dalis. Limfinė sistema yra paraleli kraujotakos sistemai. Ji kažkiek panaši į veninę kraujotaką. Limfos ‘gyslos’, kaip ir venos, neturi pompos (širdies) ir ją stumia raumenys. Todėl labai svarbu pastoviai judėti, kad neatsirastų limfos stagnacija. Limfos žmogaus organizme yra 3 kartus daugiau nei kraujo (apie 14 L, kai kraujo tik apie 5 L). Limfinė sistema yra tarsi kanalizacija žmogaus organizme. Su limfa ląstelės pašalina atliekas, medžiagų apykaitos produktus, kurie po to yra filtruojami, neutralizuojami ir pašalinami. Išvalytas limfos skystis grąžinamas į kraujotaką per subklavinę veną, ir patekusi į kraujo sistemą limfa yra vadinama plasma, bet faktiškai tai tas pats skystis. Tad galite įsivaizduoti, kas atsitinka, jei ta kanalizacija veikia prastai, ar net yra užsikimšusi - atliekos pradeda kauptis ir lįsti pro kitas vietas - pvz, odą. Taip pat pradeda vystyti įvairios infekcijos ir t.t.
Tad šokinėjimas ant batuto skatina limfinę cirkuliaciją. Ji padidėja net iki 15 kartų. Prasta limfinė cirkuliacija yra siejama su daugeliu ligų, tarp jų vėžiu, kepenų ligomis, odos problemomis, nusilpusiu imunitetu.
Limfos stagnacijos simptomai
Daug žmonių turi suprastėjusią/sulėtėjusią limfos cirkuliaciją. Vienas pagrindinių simptomų yra pastoviai padidėję limfmazgiai, kurie yra limfinės sistemos dalis, kadangi ten vyksta toksinų filtravimas, antigenų presentacija ir neutralizavimas, taip pat ‘gyvena’ daug T ir B limfocitų (imuninės ląstelės). Kiti prastos limfinės sistemos simptomai:
Alergijos
Prostatos liaukos uždegimas
Chroniški sinusitai
Širdies ligos
Egzema ir kitos odos problemos
Energijos trūkumas, dažnas nuovargis
Išsėtinė sklerozė
Edema, skysčių susilaikymas organizme, ištinusios galūnės, ypač kojos
Padidėjęs kraujo spaudimas
Dažnos pasikartojančios virusinės infekcijos
Ausų infekcijos
Artritas, ypač reumatoidinis
celiulitas
Viršsvoris
Ir daugelis kitų.
Batutas priverčia sportuoti kiekvieną kūno ląstelę
Kūno ląstelės ‘plaukioja’ tarpląsteliniame skystyje. Šokinėjimas aukštyn žemyn pagerina tarpląstelinio skyčio cirkuliaciją ir šis skystis po to eina į limfinę sistemą. Jei tas tarpląstelinis skystis užsistovi, išsivysto edema (skysčių susilaikymas galūnėse, ypač kojose). Viso kūno judėjimas, ir ypač šokinėjimas aukštyn žemyn, verčia judėti visas ląsteles, pagerina limfos cirkuliaciją ir taip edema sumažėja ar net visiškai išnyksta.
Šokinėjant ant batuto, visos ląstelės juda/plaukioja tarpląsteliniame skystyje. Tai verčia jas adaptuotis ir taip ląstelės pasidaro stipresnės.
Batutas naudingas vaikams ir nėščioms moterims
Šokinėjimas ant batuto labai naudingas vaikams, nes jis pagerina koordinaciją. Albert Earl Carter (vienas iš šokinėjimo ant batuto pradininkų) teigia, kad kai nėščios moterys šokinėja ant batuto, jų vaikai anksčiau pradeda vaikščioti. Šokinėjant jo dukrai, jos vaikai pradėjo vaikščioti po 7 mėnesių. Ir beje, jo dukra turi 9 vaikus, ir yra Amerikos sunkumų kilnojimo čempionė. Ji taip pat yra parašiusi 10 knygų.
Vaikas nevaikšto dėl to, kad jo koordinacija bloga, o raumenys silpni. Šokinėjimas ant batuto stiprina raumenis ir pagerina koordinaciją.
Nėščiosioms šokinėti reikia taip, kad kojos nepaliktų batuto, ir jei pradedama kraujuoti, reikia tuojau pat nustoti. Gimus vaikui, kai tik jis pradeda vaikščioti, po truputį jį galima pratinti prie batuto, ar kartu su juo šokinėti. Kol dar vaikas nevaikšto, galima šokinėti jį laikant rankose, tik vėlgi, atsargiai, kad nepergriūtumėte ir nesusižeistumėte.
Šokinėjimas ant batuto gerai veikia vaikus autistus, nes pagerina kraujo cirkuliaciją. Taip pat tokie vaikai mėgsta monotonišką judėjimą, siūbavimąsi. Tik nereiktų leisti šokinėti daugiau nei 30 minučių vienu kartu ir atsargiai, kad nenukristų, neužsigautų.
Jei jūs esate vyresnio amžiaus ar turite sutrikusią koordinaciją, būna batutų su rankenomis - tada šokinėti galima laikantis. Tik bent pradžioje reikia šokinėti pamažu, kad pėdos nepakiltų nuo batuto.
Astma
Šokinėjimas verčia išsiplėsti plaučius, kas yra labai gerai sergant astma ir kitomis plaučių ligomis.
Akių problemos
Šokinėjimas taip pat labai gerai akims. Nes regėjimo sutrikimai dažnai išsivysto dėl nusilpusių akių ląstelių, ir todėl joms sustiprėjus atsistato regėjimas.
Baturas tinka sportininkams
NASA tyrimai taip pat rodo, kad šokinėjimas pagerina deguonies pasisavinimą. Tai labai naudinga sportininkams ir paprastiems žmonėms. Atletams ir sportininkams, šokinėjimas ant batuto padeda greičiau atgauti jėgas, pašalinti laktinę rūgštį, kuri sukelia raumenų skausmus ir nuovargį.
Naudinga  pertraukėlių metu ir po pratimų šokinėti ant batuto, ypač kai kilnojami dideli svoriai.
Galima šokinėti su svoriais. Šokinėjant su 2 kg svoriu, bus toks pat krūvis kaip ant žemės šokinėjant su 4 kg.
Batutas – tai pagrindinė priemonė akrobatikos treniruočių metu.
Pasaulyje, jaunimo tarpe labai populiarėja akrobatiniai šuoliai su snieglente ir slidėmis. Vienintelis saugus būdas išmokti įvairių akrobatinių triukų – tai batutas. Be abejo treniruotis reikia atsargiai. Šiuo atveju batutas privalo būti su apsauginiu tinklu.
Kaip pasirinkti gerą batutą ir kiek jis turėtų kainuoti
Geras batutas – ne būtinai brangus batutas. Daugeliu atveju kaina priklauso ne nuo kokybės, o nuo tiekimo grandinės sukuriamų papildomų kaštų.
Dėja, mūsų rinkoje batutai daugeliu atveju tiekiami per stambių Vakarų Europos  didmenininkų sandėlius, o ne retai dar ir per tarpininkus Lietuvoje.
Kaip ir daugelis plataus vartojimo prekių (žaislai, buitinė technika ir tt.)  95% batutų gaminami Kinijoje.
Sportspower www.sports-power.eu  – tai didžiausias batutų gamintojas pasaulyje, per metus pagaminantis daugiau kaip 2 mln. batutų, pagrinde JAV bei Europos rinkai.
Daugelis Europos didmenininkų parduodamų batutų įvairiais pavadinimais, pagaminti Sportspower gamykloje Kinijoje.
Sportcom.lt batutus veža tiesiai iš Sportspower.  Tai leidžia jums pasiūlyti kokybišką produktą už labai gerą kainą. Mūsų batutai kainuoja apie 434 -1000 lt
Mes vežame kokybiškus Super Tramp batutus. Super Tramp – populiariausi batutai Didžiojoje Britanijoje. Turime TUV sertifikatą.
Batuto membrana pagaminta JAV.
Metalo konstrukcija dvigubo suvirinimo.
Naudojame galvanizuotą plieną.
Batuto spyruoklės iš nerūdijančio plieno ir yra storesnės per vidurį. Tai padeda geriau išbalansuoti šokimą ir teigiama, kad tenka mažesnis krūvis sąnariams.
Batuto tarnavimo laikas lauko sąlygomis 5-10 metų. Po to gali tekti pakeisti kai kurias batuto dalis, kurias sunaikina UV spinduliai.

Straipsnis parengtas pagal:

NASA Studies Rebounding

How Do Trampolines Benefit Your Health?

Your Lymphatic System is a Vital System of the Body

Strengthen Your Bones With Rebound Exercise!